Det var en gång, en blöt kväll i Sydney...

Hahaha, jag måste bara berätta om en sak som D gjorde utanför vår lägenhet i Sydney en blöt kväll! Precis när vi, (aspackade) kommer runt hörnet till vår lgh, står där en hel jävla polisstation utanför vår port och håller på att spärra av ingången. Detta märker varken jag eller D som dessutom bråkar ganska högt på bred skånska (jag barfota- fråga inte hur för jag vet inte!).
Nej, vi traskar arrogant vidare genom avspärrningsband och jag tror fan i mig att de tom höll på att häkta ngn (razzia?), men iaf: då kommer en liten polisman fram till oss och ber oss vänligt att flytta på oss, varav D då håller upp handen på bästa fjoll-vis och säger "Please", himmlar med ögonen och sedan går vidare...
Dagen efter börjar vi fundera på vad som hänt. Kommer fram till att D måste ha låtit som en värsta "brat" när han i princip rättade en australiensisk polis i engelska och bad om ett "please", efter att han avslutat sin mening! D skulle givetvis säga "off course", men efter 10 shot blir det lätt hjärnsläpp liksom!
Ja, ok, ni kanske inte skrattar sådär jättemkt, men det VAR väldigt roligt!

Men, NU sitter nu med underbar hallonyoughurt och kollar på Seinfeld och Spin city.
Vad jag skrattade åt Seinfeld när han sa att hans familj flydde den irländska torven pga av "flingsvält"-  "you couldn't get a bowl anywere"- HAHAHA!!! Gud, vad roligt!
 Gött...

Roliga minnen idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback