Vilse i löklandet

Idag var ja tvungen att åka buss ut till mitt "målarjobb" tack vare mamma som håller på och bli gammal och gnällig och inte lånar ut sin bil! Men jag är inte arg, inte alls...
Iaf, efter bussen måste man gå ca 20 minuter för att komma fram till huset. Idag tänkte jag dock gena över
lök-åkern som ligger mellan mig och vägen, dels pga av en rabieshund som hotar att attackera mig alltid och dels pga av att jag inte ORKAR gå så långt! Så alltså började jag traska bland löken i gyttjan, men insåg ganska snart att jag inte skulle nå fram till huset på det sättet eftersom det var ett stort stengärd ivägen.
Samtidigt bli himlen svartare och svartare och mitt i allt spricker solen igenom och allt blir så jävla varmt! Svettig!
Bestämmer mig för att gå ut på vägen igen, men nu ligger där ett hus ivägen. Måste alltså gå precis bredvid huset och få elaka blickar från fjäderfäna som sprätter bredvid mig.
Jag tänker allvarligt att nu kommer snart bonden ut och skjuter mig för att jag trampat runt i hans lökland!
Det var inte en sån här dag jag beställde!


Sist, men inte minst vill jag gratulera Andreas och Madde till deras lilla nya bebisflicka Tilde! Grattis!

Kommentarer
Postat av: mamma helena

vaaaaa....ja e INTE gammal å gnällig, men kanske behöver den själv. typ???!!!

2007-10-02 @ 13:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback