Way to go Al!

Gomorron! Vaknade iofs redan halv 10, men man har väl viktigare saker att göra än att blogga hela tiden ;)!

Skulle vilja brainstorma lite om det här att Al Gore fått nobelsfredspris (en del av det iaf).
Jag tycker verkligen att det är jätte, jättebra att han, ensam (ja, typ), gjorde så att klimat- och miljöproblemet uppmärksammades, men jag undrar: när blev fredspriset associerat med klimatproblemet? Jag tycker att nu när vi verkligen fått upp ögonen för klimatproblemet så vore väl det enda rätta att instifta ett nytt nobelpris i miljö- och klimatforskning?! Då skulle ju inte intresset riskera att dö ut som någon kass modetrend utan alltid finnas i bakhuvudet på alla unga forskare som drömmer om bekräftelse!!!
Japp, så tycker jag...
Så kom igen nu Al och gör något jävligt nyttigt av dessa prispengar, du har ju faktiskt åstadkommit något alldeles fantastiskt (ett klimat- uppvaknande) redan!
image177

Kommentarer
Postat av: Peter

Den kommande bristen på naturresurser (vatten, olja mm)länder emellan kan ju komma att utgöra grunden för framtida krig och konflikter. På så sätt är miljöarbete också fredsarbete. Bara en liten tanke. Jag tycker MacGyver skall run for president - han fixar allt!

2007-10-13 @ 11:25:56
Postat av: Dress Like a Princess

God morgon :)

Postat av: Emilié

Hej!
Jag har satt ihop min header i Photoshop, ja. Men det finns säkert andra bildredigeringsprogram som du kan göra det i. Har du PS? Annars kanske någon du känner är duktig och kan hjälpa dig?

2007-10-13 @ 12:11:41
URL: http://sockerplast.blogg.se
Postat av: mamma helena

du e har så rätt snäckan, å du e så så smart som vanligt brorsan...du å bell...

2007-10-18 @ 11:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback