En mördare nära dig?

I lördags hände detta:

"Klockan 23.34 på lördagen fick polisen ett larm om att en kvinna hade ramlat till marken från ett fönster i en lägenhet på fjärde våningen på Sjöcronas gata i centrala Kristianstad.
Läkare som kom till platsen kunde omedelbart konstatera att hon var död.
Även polis kom för att undersöka om ett brott begåtts i samband med det ovanliga dödsfallet.
- Vi utreder en händelse som om det varit ett mord, säger Curt Larsson, kriminalkommissarie som leder utredningen.
Polisen gjorde en teknisk undersökning redan under natten.
På söndagen förhördes vittnen från festen samt grannar. Misstanken om brott kvarstår."

Detta kanske inte verkar som en stor sak, speciellt när sådana här saker blir allt vanligare i vår vardag. Men när det händer så nära är det inte konstigt att man blir illa berörd. Ännu värre blir det när kvinnan i fråga föll från fönstret i en av min och D's bästa kompis lägenhet.

Att detta händer är fruktansvär tragiskt och har påverkat mig mer än vad jag trodde att det skulle göra. Jag har allid sett mig själv som väldigt hårdhudad inför saker som dessa, men just denna olycka känns så otroligt onödig och tragisk. Inte ens vär vän vet om det var mord, självmord eller en tragisk olycka?

Mina tankar går främst till kvinnans familj, vänner och bekanta och det ända jag kan säga är: jag beklagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback