Norge och jag

Halloj!
Idag har jag och D varit i Malmö på
arbetsförmedlingen för utlandsjobb! Det var mkt givande, knöt typ 3-4 nya kontakter både i Norge och Danmark- super alltså! Vill verkligen arbeta i Danmark, allt verkar så mkt enklare där, de är handlingskraftigare, trevligare och allmänt...mysigare! Vill arbeta i Norge också, men vet inte alls lika mkt om arbetsklimatet där...? Men hade ju inte bangat för Nordnorge med Tromsö med ishavskyrkan och alla iskalla saker!
Huvudsaken är iaf att det blir snart! Tror verkligen att vår generation behöver/måste söka/ta arbete i andra länder. Framför allt i skandinavien, för jag tror att gränserna är på väg att suddas ut ännu mer i och med att min generation är "uppfödda"med flexibiltitet som en av grundstenarna båda vad det gäller jobb och utbildning!
Tror även att det är viktigt att röra om utanför gränserna eftersom den svenska regeringen inte väljer att satsa på den stora ungdomsarbetslösheten! Visste ni att i Danmark finns där fler sjukskrivna än arbetslösa- alltså typ 0 % arbetslöshet och jobb till alla!

Härlig dag i Malmö

Kommentarer
Postat av: Evelina

spännande =)
vad söta ni är =)
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback