Rätt eller fel?

Idag fick D ÄNTLIGEN besked ang. Norge... Det var bara det att det  var fel besked!!! Tydligen behövdes 1 person för ca 3-4 veckor inkl. boende (för 1 person).
"What" säger jag?! Eftersom det är paret Rosengren/ Johnsson vi snackar vi såklart konflikter! D tyckte att han lika gärna kunde ta detta jobbet eftersom om han tackar nej så är han orolig över att racet är kört från arbetsgivarens sida, han behöver pengarna och så vill han ju så gärna att ngt ska hända!
News for you: det gör jag också! Men, ska jag då sitta i 1 månad till här i en uppsagd lägenhet och varken kunna söka jobb här i stan eller någonstans i Norge och bara vänta ut honom? I don't think so! Och ska jag sköta packning/flytt/magasinering själv då tänkte han? Är man sambos har man väl valt att leva tillsammans?
Jag förstår att man kan vara isär och jobba på olika orter ett tag, men då har ju vanligtvis den andra parten ett jobb och en fast lägenhet!?!
Alltså sa jag till honom, "kör du ditt race så kör jag mitt, men du kan inte räkna med att jag kommer att göra mkt för detta förhållandet om du tar det där jobbet"! Rätt eller fel?
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback