Den inte så perfekta lördagen...

I lördags skulle jag på fest hos en vän jag i princip inte sett på 4 år. Hon jobbar på Gardemoen- Oslos flygplats och bor ca 10 minuter därifrån. Flygplatser brukar ju ligga en bit utanför civilisationen och den här var inget undantag, min "restid" skulle bli ca 2 timmar... Men än så länge var det värt det, hade ju inte setts på 4 år!
På tågstationen behövdes såklart biljett för att hoppa på flygtåget, och nu snackar vi Bella här- självklart köpte jag FEL biljett,
94 NOK åt helvete! Men jag lät mig inte nedslås (jag kunde säkert svindla tillbaka pengarna på någotsätt senare)!

Väl hos Malin gick allt som det skulle, tills jag träffade en sliskig...ja, jag tänker faktiskt skriva det; blatte, som klängde på, inte bara mig utan ALLA(jag skulle inte blivit förvånad om jag hittat en get på hans rum- den typen av person...). Nu när jag tänker tillbaka på det så var jag väldigt otrevlig mot honom *STOLT*!
I vinflaskans sällskap fyllande jag till ganska snabbt och eftersom jag inte hade ngn väska med mig gjorde jag som de flesta tjejer gör, utnytjade mina behag och stoppade mobilen i uringningen... Denna idée är INTE bra! När jag skulle gå och kissa hörde jag plötsligt ett "plupp" och jag visste direkt att "det här är inte bra", jag vände mig om och såg min kära mobil ligga på botten av wc-solen! Gahhhhhhhh! "Det kom blod ur Marcus", haha...Nej, skämt å sido, den var död och inte ens en fortsatt kväll på en öppen spis för torkning kunde återuppväcka den!

Malin och Cilla

Detta var ju såklart ett lågvattenmärke, men ännu var jag på topp! Fundera på det kunde man göra imorgon!
Nu var det sent och såklart hade vi missat vår skjuts till city så vi fick åka till en liten håla för utgång. Det var lamt... Men jag lyckades iaf flörta mig till en drink (mina dagar som slattare är över...)! När killen senare ville ha mitt telefonnummer så jag som det var "jag har inget telefonnummer", varav jag visade det som återstod av min mobil... Haha, snopet ;)!!!

Nu var det seeeeent och då mina vänner hoppade in i en svarttaxi satte sig jag och en annan vän och väntade på bättre tider... Vi ville HEM! Snart hade vi lyckats fixa skjuts tillbaka till flygplatsen där bussarna skulle börja gå vid 6- tiden igen tillbaka till city... Eftersom denna vän jobbar på flygplatsen fick jag gå "bakstage" och lyckades slumra i ca en halvtimme i en go skinnstol! Vid 6 var jag tillbaka i city bara för att inse att spårvagnen hem till oss inte gick förens vid 8!!! Gahhhhhhhhhhh!
Lagom bakis och trött fick det bli taxi den sista biten och därmed försvann mina sista pengar...


Jag har haft bättre kvällar, men det vännerna som gjorde kvällen guld värd trots alla missöden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback