Guldbröllop!

Den 30e december 2007 vankadedes guldbröllop hos mormor och morfar och givetvis hade vi en suprise t dem!
Pga att datorn varit i Norge och inte jag så blir det lite retroaktivt det här...
Kvällen gick till på följande sätt: Vi lurade iväg mormor och morfar till moster Sanne på vad de trodde skulle vara en liten nyårs-drink. Då skulle mamma, morbror o respektive etc smyga in i huset och fixa cateringmaten o pynta placet lite romantiskt. Därefter skulle vi när mormor o morfar kom hem igen ha det alldeles nedsläck och överraska dem med skönsång! Behöver jag säga att vi var påtagligt nervösa nu?!?
Alltså, när de kom öppnades dörren av mormor som blir alldeles förskräckt/förtjust/rörd/ställd etc och börjar såklart gråta- då tänkte vi att det är bäst vi förvarnar morfar som fortfarande satt i bilen om vi vill förhindra sjukhusbesök denna kväll.
Resten av kvällen följdes av god mat, rörande tal (mitt var såklart bäst och fick flest att gråta, men sen skriver jag ju också i tidningen ;)) och en underbart uppskattad stämmning!

The shit: brorsan- trevligt..., findukning, guldbröllopsparet i fråga och kung Peter (morbror)!

Kommentarer
Postat av: mamma helena

sååå kärt alltså

2008-02-12 @ 10:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback