Själapoesi

Kan man i sinnet vara en annan nationalitet än den man är född till? Jag känner mig nämligen som en ryss än en svensk? Jag har träffat ganska några ryssar i mina dar och det känns som att jag relaterar bättre med dem,  lite vemodigt och bittert á la Anna Karenina. Alla som känner mig kan nog intyga att jag är ganska fundersamt, ärlig (kanske dock beror på att jag är skytt?) och ibland ganska pessimistisk- utmärkande drag för ryssar.
Jag har iaf bestämt mig för att jag är en halvryss nu, då kan ingen klaga på att jag är bitter för då hänvisar jag bara till mitt ryska sinne!
Vart jag nu ville komma egentligen var ju att introducera universums mest fantastiska textrader som skulle kunna representera hela mitt liv för tillfället och som tilltalar mitt ryska vemod o det starkaste!

"Baby I've been here before
I seen this room, I walked this floor
I used to live alone here before I knew ya'
I've seen your flag on the marble arch
your love is not a victory march, it's a cold and it's a very broken Hallelujah..."

/ Amanda Jensen- Hallejuja (org. Leonard Cohen, Jeff Buckley)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback