Det vackraste stället på jorden?


Förra veckan gick jag, på äkta norska manér, på tur! Dock var förhållandena inte ultimata, det regnade, jag var svettig och hungrig, men vad ska man göra när man redan börjat gå och inte vill veta om att man blivit blöt helt i jäkla onödan?! Efter ungefär en halvtimme i nedförbacke kom jag dock fram till min belöning- Oslofjorden! Så ortoligt vacket att jag satt länge och bara tittade... Alldeles tyst och stilla i regnet fanns den där, som en tröstande oas för vilsna själar...
Dessutom älska jag vädret precis efter ett regn, när det  fortfarande är tyst och det liksom dallrar i luften, det är så...ursprungligt? på något vis..?!

Ja, så satt jag där ett tag innan jag påbörjade min vandring hem- en halvtimme i UPPFÖRSBACKE! Trodde ett tag att jag allvarligt skulle dö av astma (och jag som inte ens HAR astma!) och tillslut fick jag nog och gick in och ställde mig i kylrummet på ICA! Slår vad om att det ångade om mig också! Men ni ser ju själv- det var helt klart värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback