Oslo-Sydney, 1-0

Jag har bott i 2 länder, och med "bott" menar jag att jag har haft ett utländska personnummer/skattenummer, samt att jag haft ett "hem" där. Iaf, dessa länder var Australien (sydney) och nu i Oslo.
Häromdagen lekte jag turist och fann mig själv sist på Oslos nya operahus. Det är ENORMT och superfint och coolt! Man kan vandra upp, ner, runt, ner i vattnet- ja, hela kittet!
Vart jag vill komma är alltså att jag besökt 2 st operahus i världen som har någon arkitektur att tala om och jag kan med glädje meddela att kampen mellan coolast operahus går till.....OSLO!

Så nu, gott folk, behöver ni inte resa runt jordklotet för att i bli fotade framför något fånigt hus med spetsigt tak, utan det räcker med det kära grannlandet!

Det var en lång väg till toppen, men någongång kommer man dit!

Så stort, och utan ett ton turister känndes det nästan lite ensligt...! Jag gillar lutningen på "taket", man skulle kunna lägga sig ner och rulla hela biten, om man ville...:)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback