Funderingar

Idag har det varit över 30 grader här i Oslo! Detta är inte bra, det ska väl inte va så här? 30 grader i Oslo, kalla skandinavien? Här ska det ju finnas isbjörnar på gatorna! Förbannade klimatkris!

Ärligt talat så tror jag att det är för sent att göra någon större, väsentelig skillnad ang klimatet på vår jord... Jag tror inte det räcker med att byta till lågenergilampor, skippa bilen (vilket ingen gör trots att bensinen är LÖJLIGT hög- lata jävlar...), köpa ekologiskt (vilket ingen gör trots MINDRE tillsatser- snåla jävlar...) etc etc. Jag tror helt enkelt att "som man bäddar får man ligga". Man skulle ju kunna tro att jag tycker detta är skrämmande och obehagligt, men det känns som att det inte finns så mkt man kan göra åt saken, har universum bestämt sig, så har den besämt sig!
På denna uppenbara katastrof kommer också att människan förökar sig som aldrig förr! Trots ökad kunskap om previntinmedel och ökad välfärd (fast det kanske är uppgår snart jordens befolkning till 7 miljoner!
VARNING! Detta kan uppfattas som elaka och väldigt kontroversiella ord, men: tack och lov för epidemierna, svälten och krigen...
Trots att jag känner min biologiska klocka ticka så känner jag också att det vore grymt orättvist att föröka sig! Då skulle jag göra mig skyldig till grov dubbelmoral...
Den som lever får se antar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback