Veckorna som gått!

Slår man upp "duktig turist" i en svenk ordbok borde det verkligen finnas en blid av mig med ett nöjt leende! På de få lediga dagar jag haft har jag traskat runt i stadsdelen Grynelökka (ett bohemområde som inte var så intressant och speciellt som jag trodde) och shoppat cd-skivor, fikat på mysiga estetcaféer och druckit "billig" öl, besökt stavkyrkan som huserar på folkemuseet- äkta kultur! Tagit bussen till Oslos enda strand Huk som såklart var smockfull av badglada norrmänn! Som pricket över i:et fanns det ca 100 meter mitt över mig en nudiststrand med ännu gladare nakna gubbar! Intressant...

En äkta, norsk stavkyrka! Fina fönster/ balkonger på Grynelökka- så ska jag också ha det en dag! Huk- inte varje dag man får en nudiststrand i ansiktet!

Har även tagit mig till en ö som heter Hovedöya, men blev lite besviken- det var sååå mkt folk och ingen plats att ligga och sola på. Det är ju inte tal om några sandstränder, utan här snackar vi småsten eller klippa! Not nice...! Men det var skönt (läs coolt) att ha badat i oslofjorden! Fakta: det blir djupt jättesnabbt var man än badar!

Hovedöya- dit åker jag INTE igen... Inte en solg dag iaf!

Här har varit otroligt varmt här, chokladen i caféet har smält i plasten, flugorna är så slöa att det inte ens är roligt att ta dö på dem! Jag HATAR det! Jag är en vintermänniska som först är riktigt nöjd när tempraturen är under ca 10 grader (svensk vinter nuförtiden)!
Ja, just det- har även skaffat ett "bysykkelkort", vilket gör att man kan få utnyttja stans fria cyklar hur mkt man vill för 70 kr/år! Ett perfekt sätt att upptäcka byen och samtidigt motionera!
Som ni ser har jag haft fullt upp, men är mkt stolt över mig själv att jag lyckats pricka av så många saker på min "to-do-in-Oslo-lista" som jag skrev när jag precis kommit hit, nu fattas jag bara en rejäl utekväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback