Jag är berusad...

På en torsdag. Det pinsamma är att 3 öl är att skylla för denna förteelse- fattar ni? 3 öl! Känns som man gick i 9:an igen och bara behövde en 4,5% cider för att komma i form... Men jag tackar! Idag kom verkligheten ikapp mig och avslöjade fattiga 23 kr på kontot, och löning sker inte förens nästa månad! Igår fick jag prioritera: diskmedel eller tonfisk. Såklart valde jag tonfisk som jag vet att jag kommer att använda om ungefär ett halvår! Diskhögen växer, men jag ser fram emot att avnjuta min tonfisk om ca ett halvår, lagom till jul...
Anledningen till min classy salongsberusning är mina nyfunna norska vänner! Visserligen var kvällen inte särskilt intressat ur informell och konversationsartad synpunkt eftersom jag troligtvis såg ut som en fågelholk största delen av samtalet (norska är satans språk ur förståelsesynpunkt...nästan...). Men kvällen var trevlig och nu vet jag iaf att blixt och dunder på norska heter "lyn och torden"! Haha, torden! Jag se dessa norrmän :)!
Och nu när jag sitter här och tittar ut genom fönstret blir jag nästan lite förgrymmad... Kan inte den har j***a wannabe- midnattssolen lägga av nu?! Jag fattar, det ÄR ljust dygnet runt, men bara för en endaste gång skull, skulle jag vilja lägga mig utan att det känns som att jag är gammal och lägger mig kl 18...
Nedan: klockan är ca 00.20... Behöver jag säga mer?

Imorgon när jag läser detta kommer jag att tycka "fasen vad du är briljant ändå, Bella!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback