Från Gtb till Lund- på en tandem!

Ojojoj, vilken helg det hat varit! Det är inte varje dag man cyklar tandem (speciellt inte ett spex) från Gtb till Lund mitt i natten, det vill jag lova! Det är dock inte så "illa" som det låter, för alla er soffpotatisar där ute kan jag erkänna att vi cyklade i etapper. Min var "bara" 15 km...!
Helgen tog sin början i fredags kl 12.00 då ca 40 festsugna Var Gladspexare bordade en buss och satte kurs mot Götaplatsen! 5 h senare (ja, 5 h- INKL. kisspauser) landade vi i Gtb, där karuseller på Liseberg intogs. Sedan drog vi oss mot Götaplatsen som nu occuperades av ca 1500 glada tandemcyklare (28 bussar från lund (kårer, nationer osv) allt som allt). Starten gick vid 21 och sedan var stafetten igång! 1 h senare vankades disco på IKEAs parkering i Kållered- fullt ös! "Min" etapp startade vid den alldeles fantastiskt lägliga (öh, nej...) tiden 3 på natten... Det gick dock bra och min tandempolare styrde oss genom Varbergs obefolkade gator!
Kl 8 var det frukost i Båstad, man var trött, det var hett! Därefter var man igång igen och alkoholintaget var återigen på topp-  varför inte liksom?
Vid 15 var vi efter ivrigt påhejande och idoga (?) pepping tillbaka i Lund för att SÅKLART ta det obligatoriska doppet i Lundagårdsfontänen!
Trotts verkligen NOLL sömn och en massa alkohol var humöret på topp under hela det 1 1/2 dygn som resan varade! Hur skulle det inte kunna vara det med så fantastiska spexare och med en sån supertandem?!


Ordförande sätter standard, "kräket" blir "snuset"?, Martin aka superhero? Karneval!

Galna upptåg och karnevalssminkning! Min tandempartner (tjejen) umgås med fiender? Jag och Linnea e taggade!

Götaplatsen och "the holy graal"- vår kära tandemcykel! Disco på IKEAs parkering-hett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback