I framtiden...

Vill jag bo med D.
Vi ska bo i en stoooor lägenhet med högt i tak och riktigt trägolv i centrum. Väggarna ska i regel vara vita, men vi ska experimentera mkt med
fondväggar osv.

Lägenheten ska ligga antingen på bottenplan och då ha ett litet "soldäck" eller en miniliten trädgård eller ska det vara en takvåning så att vi får MYSIGT snedtak och en stoooor balkong! Jag vill ha en 4a så att vi kan få plats med det barn från Kambodja som vi ska adoptera (yes, jag har bestämt mig- jag föder INTE, är för pryd för det)!
Lägenheten ska ha mysiga och roliga detaljer i planlösningen så att det lätt blir personligt och sen så ska JAG få inreda den så att det inte blir värsta ungkarlslyan med krom, mörka träslag och sladdar ÖVERALLT!!!
Jag vill ha ett stort kök med ett stort köksbord som ska vara den naturliga samlingspunkten- man ska kunna måla,plugga,baka och festa där osv!
Överallt ska det finnas böcker/mattor/bord/lampor etc som vi köpt med oss från alla de utlandsresor/vistelser/boende som vi upplevt. Jag säger bara Afrika....
Sovrummet ska vara rofyllt och avslappnade, ljust, men ändå andas timmerstuga... en fristad iksom! Där ska definitivt finnas en soffa och nattduksbord ;)! Fårskinn ska finnas överallt (artificella förståss!).
Det ska fyllas på med blommor alltid, inte krukväxter utan RIKTIGA blommor!
Det ska finnas foton på nära och kära och inspirationsplatser överallt. De ska inte ligga instängda i ngn låda eller så, man ska SE på det man tycker om och låta det fungera som en sporre när man mår lite mindre bra!
Hela ställer ska andas MYS!

Visst låter det som ett ställe ni skulle trivas på? Är det ngt min mamma lärt mig så är det att inte låta ngt hindra mig! Vägen till denna utopi kan vara jäkligt lång och svår, men ngn dag ska jag få min belöning, min fristad!


Kommentarer
Postat av: mamma helena

nu gråter ja igen...du e mitt liv...

2008-05-19 @ 14:23:43
Postat av: vivvi

meeehn..får jag me flytta in?!jag e ju er lilla 3:e part,hahaha.du är så fin å skriver så bra love!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback