Jag bojkottar Kina!

Efter att ha sett SVT: s dokumentär om Kina i Tibet kan jag inte vara mer övertygad om att bojkotta Kina är det enda rätta! HUR kan vi (dvs regeringarna, de som har den egentliga makten) tillåta att ett folk behandlar ett annat folk- sina medmänniskor så här? Det är helt OFATTBART! Kvinnor tvångsteriliseras med enbart lokalbedövning, barn skjuts ihjäl i s.k. "självförsvar" och människor riskerar sina och andras liv bara för att undslippa den ständiga tortyr som Kina påminner Tibetanerna om i deras närvaro!!! 
Jag svär att jag ALDRIG mera kommer att köpa något som är tillverkat i Kina (eller tydligen av politiska fångar Tibet) hur svårt det än kommer att bli, jag kommer aldrig att sätta min fot i landet Kina och de ska inte få tillfälle att njuta av en enda yen som kommer från mig!
Där har ni det, min ed: att jag ALDRIG, så länge jag lever, kommer att stötta den kinesiska regeringen!
Gå in på svt, antingen genom länken ovan eller via svt.se- "play"- "dokumentär- "med dold kamera i Tibet" och se den med!!!!

Kommentarer
Postat av: mamma helena

det där visste jag inte o de måste ja se...

2008-05-06 @ 11:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback